Palvelut
PALVELUT
- Tulevaisuusaiheiset luennot suomeksi ja englanniksi. Aiheina esimerkiksi ennakoinnin menetelmät, ennakointi strategiatyössä, megatrendit, teknologia- ja kulutajatrendit ja tulevaisuuden eri aihealueet, esim. matkailu, koulutus, ruoka, terveys.
- Tulevaisuusworkshopit
- Strategia- ja tulevaisuuskonsultointi
- Skenaariotyöskentely
- Heikkojen signaalien kerääminen ja raportointi
- Trendiraportointi (esimerkkinä Matkailun tulevaisuus raportti)
- Tulevaisuustarinat
- Tulevaisuuden innovointiworkshopit
NETTILUENTOPAKETIT
Näin korona aikaan moni asiakas suosii nettiluentoja ja koulutusta. Tilaa alla olevia nettiluentoja Elinalta. Myös personoidut luennot mahdollisia.
LUENTOPAKETTI 1: KOLME AVAINTA TULEVAISUUTEEN– ENNAKOINTI, INNOVOINTI JA KOMMUNIKOINTI
1,5 h valmennuksessa käydään läpi tulevaisuusajattelun kolmea tukipylvästä: ennakointia, innovointia ja kommunikointia. Luennossa tutustutaan ennakoinnin peruskäsitteisiin ja esimerkkeihin, miten eri organisaatiot ovat käyttäneet tulevaisuusajattelua hyödykseen. Valmennus perustuu futuristi Elina Hiltusen väitöskirjaan: Weak signals in organizational futures learning, Aalto yliopisto, 2010 ja kirjaan Matkaopas tulevaisuuteen, 2012, Talentum.
KÄSITELTÄVÄT ASIAT:
- Ennakoinnin peruspalikat: megatrendit, trendit, heikot signaalit, villit kortit
- Miksi skenaarioajattelu on organisaatioille tärkeää
- Miten ennakointi liitetään strategian tekemiseen
- Miten tulevaisuutta luodaan
- Miksi tulevaisuuden kommunikointi on tärkeää
LUENTOPAKETTI 2: MEGATRENDIT
1,5 h valmennuksessa käydään läpi 10 megatrendiä ja niiden vaikutuksia elämän eri osa-alueille. Valmennus perustuu futuristi Elina Hiltusen kirjaan: Tulossa huomenna - Miten megatrendit vaikuttavat tulevaisuuteemme? Docendo, 2019
KÄSITELTÄVÄT ASIAT:
- Kymmenen megatrendiä, jotka vaikuttavat maailmaamme
- Miten kyseiset megatrendit vaikuttavat tulevaisuuden asumiseen, työhön, terveyteen, ruokaan, globalisaatioon ja niin edelleen.
LUENTOPAKETTI 3: KULUTTAJATRENDIT
1,5 h valmennuksessa käydään läpi 18 kuluttajatrendiä ja niiden mahdolliset vaikutukset yrityksen liiketoimintaan. Valmennus perustuu futuristi Elina Hiltusen kirjaan: Mitä tulevaisuuden asiakas haluaa - Trendit ja ilmiöt, Docendo, 2017.
KÄSITELTÄVÄT ASIAT:
- Miten kuluttaja tekee ostopäätöksen?
- 18 kuluttajatrendiä, jotka jokaisen yrityksen pitäisi huomioida
- Miten kuluttajatrendejä voi käyttää oman toiminnan suunnitteluun?
LUENTOPAKETTI 4: TEKNOLOGIATRENDIT
1 h valmennuksessa käydään läpi uusia teknologiatrendejä ja keskustellaan niiden vaikutusta tulevaisuuteen. Lueno perustuu futuristi Elina Hiltusen ja Kari Hiltusen kirjaan: Teknoelämää 2035, Talentum, 2014.
KÄSITELTÄVÄT ASIAT:
- Erilaisia teknologian innovaatioita mm. tekoälyn, synteettisen biologian, kvanttitietokoneiden ja robotiikan saralta